فروشگاه اینترنتی

سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار چگونه است؟

تاریخ:     نویسنده:     تعداد بازدید: 7696

لطفا در صورت پاسخگو نبودن پیامک بزنید

آشنا شدن با قرنیز پی وی سی "کلیک کنید"

تا به حال در صنعت تاسیسات از دو سیستم اصلی برای گرمایش اتاق ها استفاده می شد : سیستم رادیاتورهای دیواری و سیستم گرمایش از کف. 
رادیاتورهای دیواری به دلیل سادگی نصب و هزینه کم از رواج بیشتری برخوردار بودند اما در سال های اخیر سیستم گرمایش از کف به عنوان سیستم گرمایش مطلوب تر مورد توجه قرار گرفته است.
دلیل آن عدم همخوانی رادیاتورها با دکوراسیون های متنوع امروزی ، عدم تنوع و اشغال فضای با ارزش اتاق ها توسط این رادیاتورها می باشد.
همچنین سیستم گرمایش از کف نیز در صورت استفاده از لایه های ساختمانی مثل بتن و سرامیک و همچنین استفاده از فرش، کارایی خود را تا حد قابل توجهی از دست داده است. همچنین پاسخ بسیار کند سیستم گرمایش از کف به هنگام روشن و خاموش شدن و همچنین متصاعد نمودن گرد و غبار و کرک های روی کف به سمت بالا یکی دیگر از معایب این سیستم بشمار می رود.
سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار سیستمی است که سادگی و قابلیت کنترل سریع رادیاتورهای دیواری را با راحتی و پخش یکنواخت گرمای اتاق توسط سیستم گرمایش از کف در یک سیستم فراهم آورده و معایب هر دو سیستم را رفع کرده است.

 

garmayesh%20gharniz%202.jpg
این سیستم آلیاژ اکسترودی با تکنولوژی مدرن پلیمری است که زیبایی قرنیزها و سادگی رادیاتورها را در یک سیستم فراهم آورده و اجازه می دهد گرما مثل رادیاتورهای دیواری سریع و مثل سیستم گرمایش از کف یکنواخت و از ارتفاع پایین در اتاق پخش شود.
همچنین با حذف رادیاتورهای دیواری امکان ایجاد تنوع بیشتر در چیدمان وسایل ، نصب آسانتر پرده ها و استفاده از بخش های مختلف اتاق به نحو مطلوب فراهم می گردد.
استفاده از این سیستم به دلیل بازدهی بالا و نیز امکان استفاده از آب با دمای کم موجب کاهش مصرف انرژی به میزان حداقل 25 % می گردد.
سطح تبادل حرارتی گسترش یافته در این رادیاتورها امکان استفاده از انرژی های تجدید پذیر نظیر آبگرمکن های خورشیدی یا پمپ های حرارتی را حتی در زمستان های خیلی سرد فراهم می آورد.

 

garmayesh%20gharniz%201.jpg

 


مقایسه رادیاتورهای قرنیزی با رادیاتورهای معمولی
رادیاتور قرنیزی اتاق را از ارتفاع پایین در هر طرف گرم کرده و بنابراین مثل رادیاتور معمولی که با گرم کردن توده هوا در ناحیه محدود اطراف خود و گردش طبیعی آن عمل می کنند، نقاط کور با دمای پایین و نقاط گرم تر از معمول وجود نخواهد داشت در سیسیتم رادیاتورهای معمولی هوا ابتدا گرم و سبک شده و به سمت سقف حرکت می کند و با جایگزینی هوای خنک تر و سنگین تر چرخش طبیعی هوا ایجاد می شود. بنابراین رادیاتورهای معمولی ابتدا سقف و 30 % بالایی اتاق را که نیازی به گرم کردن آن وجود ندارد ، گرم می کند.

 

garmayesh%20gharniz%205.jpg


استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و لزوم افزایش سطح رادیاتورهای معمولی برای جبران اثر دمای پایین آب گرم تولید شده از منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر آبگرمکن خورشیدی سبب استفاده از رادیاتورهای با سایز خیلی بزرگ و افزایش هزینه ها و اشغال فضای داخلی شده و در نتیجه رغبت به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جهت گرمایش را کاهش می دهد علاوه بر این در دماهای پایین رادیاتورهای معمولی فقط فضای کوچک اطراف خود را گرم می کند و آن به دلیل عدم گرمایش کافی هوا و عدم وجود انرژی کافی جهت ایجاد سیر کولاسیون طبیعی در اتاق می باشد.
 

garmayesh%20gharniz%204.jpg


رادیاتورهای قرنیزی به دلیل افزایش قابل توجه سطح تبادل حرارتی ، راحتی و آرامش سیستم گرمایش از کف را در سیستم های دما پایین ایجاد می کنند.
با الگوی توزیع یکنواخت دمائی در رادیاتورهای قرنیزی دمای یک اتاق کاملا سرد در عرض 20 – 15 دقیقه به حد مطلوب می رسد . یعنی با سرعتی بیش از رادیاتورهای معمولی.
سیستم گرمایش از کف توزیع دمای یکنواختی را ایجاد می کند. اما زمان زیادی طول می کشد تا گرما از لوله های موجود در زیر کف به مصالح ساختمانی و سپس فرش و . . . نفوذ کرده و به سطح تبادل حرارتی با هوای اتاق و محیط برسد.

رادیاتورهای قرنیزی می توانند با انرژی های تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی (آبگرمکن های خورشیدی ) کار کنند. استفاده از انرژی گرمائی منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی زمین گرمائی ، پمپ های حرارتی خورشیدی و آبگرمکن های خورشیدی نیازمند استفاده از رادیاتورها ی با سطح حرارتی بزرگ می باشد رادیاتورهای قرنیزی به نحوی طراحی شده اند که بتوانند با این منابع انرژی در بهترین نقطه راندمان کار کنند.
پیش تر سیستم های گرمایش از کف و رادیاتورهای خیلی بزرگ برای این منظور استفاده می شدند.
احتمال دارد شما در مناطق سرد سیر و کم آفتاب زندگی می کنید . رادیاتورهای قرنیزی با ارتفاع cm 20 با افزایش بیشتر سطح تبادل حرارتی امکان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با دمای پائین را در منزل شما نیز فراهم می آورد.

 

 

 

 

garmayesh%20gharniz%203.jpg


طریقه نصب
رادیاتورهای قرنیزی نیازی به کف سازی و انجام عملیات خاص ساختمانی ندارند و حتی بر روی فطعات چوبی نیز قابل نصب است.
شما می توانید این سیستم را در کنار سیستم های قبلی به صورت هم زمان استفاده کنید.
اگر شما از گرمایش از کف در منزل خود استفاده می کنید و مایل به استفاده از رادیاتورهای قرنیزی در کنار آن هستید و یا سیستم قبلی نصب شده قدرت گرمایش مطلوب اتاق را ندارد ، می توانید رادیاتورهای قرنیزی را به سیستم قبلی اضافه کنید .
اگر در مسیر نصب رادیاتور قرنیزی موانعی همچون درب وجود داشته باشد ، می توانید با استفاده از لوله های مسی یا پنج لایه از زیر درب به مسیر ادامه داد ، یا اینکه توسط چارچوب های خاص زیبا که دور تا دور چارچوب درب نصب شده و آب از آنها جریان می یابد استفاده نمود . در این صورت چارچوب درب ها نیز می توانند به عنوان رادیاتور عمل نمایند.
با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته طراحی و ساخت اتصالات push Fit سرعت نصب افزایش و هزینه های نصب کاهش می یابد . استفاده از پلیمرهای خاص UPVC با کیفیت بالا هم خوانی بی نظیری را از لحاظ رنگ و شکل بین کاورها و پروفیل رادیاتورها ایجاد می کند. همچنین طراحی جنس کاورها به نحوی است که بر اثر انبساط و انقباض بسیار جزئی پروفیل های قرنیزی به هنگام تغییر دما هیچ گونه صدایی تولید نمی شود . خاصیت ارتجاعی کاورها سبب ایجاد مقاومت زیاد در مقابل ضربات و کشش ها شده و در نتیجه کاورها به هیچ وجه دچار تغییر شکل ، ترک یا شکست نمی شود.
سادگی نصب رو کار این رادیاتورها سبب می شود که این رادیاتورها در ساختمان های قدیمی نیز بدون تخریب قابل نصب باشند . چیزی که در بقیه سیستم ها بدون تخریب بخش هایی از ساختمان ممکن نیست.
رادیاتورهای قرنیزی کاملا مجزا از دیوار و کف نصب می شوند و با سیستم کنترل اتوماتیک بسیار ساده مکانیکی با قطع و وصل به موقع جریان آب داخل رادیاتور در مصرف انرژی صرفه جویی قابل توجهی را دارند.
سیستم های گرمایش از کف به دلیل عملکرد کند معمولا به صورت دائم روشن می مانند و این سبب افزایش مصرف انرژی و هزینه های آن می شود . همچنین عدم دقت و تخصص در نصب در برخی موارد سبب اتلاف انرژی زیاد و از همه مهم تر ایجاد ترک یا شکم در کف اتاق بر اثر تنش های حرارتی می گردد.