فروشگاه اینترنتی

آموزش نصب قرنیز سنگی و قرنیز چوبی

قرنیز, قرنیز, قرنیز,

تاریخ:     نویسنده:     تعداد بازدید: 6622

آشنا شدن با قرنیز پی وی سی "کلیک کنید"

 

راهنمای نصب قرنیز سنگی  

برای نصب قرنیز سنگی می توانید از دو روش متداول استفاده کنید:

1. اول کف را کار کنید و بعد سنگ قرنیز را روی آن بگذارید. مزیت این سیستم این است که درز سنگ کف و قرنیز دیده نمی شود، چون به صورت افقی زیر سنگ قرنیز قرار می گیرد. همچنین از تمام ارتفاع سنگ قرنیز استفاده می شود. عیب کار هم این است که اگر سنگ قرنیز همه یک اندازه نباشند (که غالبا هم نیستند!)، قرنیز شما ممکن است بالا و پایین نصب شود. همچنین این مساله در کف های شیبدار جواب نمی دهد و اگر به هر دلیلی بخواهید کف را شیب کمی بدهید. جدا از مرطوب بودن فضا، به مشکل بر می خورید.

2. اول سنگ قرنیز را کار گذاشته و بعد کف، برای این کار زیر سنگ قرنیز راماسه بریزید و بعد که خودش را گرفت ماسه را جمع کرده و کف را کار کنید. مزایای این کار این است که کف دو سانت یا حتی بیشتر جای تنظیم دارد، یعنی میتواند بالا برود.

راهنمای نصب قرنیز چوبی

برای نصب قرنیزهای چوبی می توانید به سادگی پس از آماده سازی کف و دیوار قرنیز ام دی اف (قرنیز mdf) یا قرنیز پی وی سی (قرنیز pvc) را با چسب بچسبانید. ابتدا پشت قرنیز را به چسب آغشته کرده و با دستگاه میخ کوب قرنیزها را روی دیوار محکم می کنیم. نکته ای که در نصب این نوع قرنیز باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب زاویه درست فارسی برای برش قرنیز است.