فروشگاه اینترنتی

5 روش برای خنک کردن منزل در تابستان

5 روش برای خنک کردن منزل در تابستان

تاریخ:     نویسنده: جام نیوز    تعداد بازدید: 3841

 تابستان امسال می توانید با این روش ها گرمای خانه را کاهش داده و احساس خنکی بیشتری کنید. راه های ساده برای خنک تر کردن منزل یا اتاق خود را بیاموزید.

 

Kaushiki Gon (طراح دکور) چند نکته ساده درباره دکوراسیون خانه به ما پیشنهاد می کند:

 

1. رنگ های تابستانی

دیوارهای خانه را با رنگ های روشن که نور و گرما را منعکس می کند مزین کنید. این رنگها به طور خودکار باعث ایجاد فضایی خوشایند شده و خانه را دلبازتر می کنند. رنگ سفید برای تابستان عالیست، البته زرد و سبز خیلی کمرنگ هم خوب به نظر می رسند.

 

2. پارچه های روشن

پرده، ملحفه ها یا روکش کوسن و بالش ها باید با الیاف طبیعی پوشانده شوند. پنبه بهترین انتخاب است و بعد از آن هم می توانید کتان را امتحان کنید. هر دوی این الیاف هادی گرما بوده و می توانند خانه را خنک تر نگه دارند. علاوه بر این، لازم است که اثاثیه دیگر منزل مثل روکش مبل ها و … هم از این الیاف تهیه شوند پوستتان هم احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

 

3. گیاهان

نگهداری گیاهان در خانه بهترین روش برای خنک نگه داشتن محیط و البته افزایش کیفیت هواست. چی بهتر از این که گیاهان فضا را زیباتر هم می کنند. انواع گیاهان گلدانی مثل نخل اریکا، آلوئه ورا و پیرومیا قاشقی و …. می توانند سموم موجود در هوا را از بین برده و دما را پایین بیاورند، در کنار این فواید آنها باعث می شوند دکور منزلتان فوق العاده زیبا شود.

 

4. مرتب کردن بهم ریختگی ها

در تابستان برخلاف زمستان، باید تا جایی که امکان دارد فضا را از وسایل غیرضروری خالی کنید. پس همه وسایلی را که نیاز ندارید و استفاده نمیکنید را در انبار بگذارید تا خانه ی شما خنک تر شود.

 

5. به حداقل رساندن نور

استفاده از نور مصنوعی گرمای زیادی در خانه ایجاد می کند. در طول روز از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. اگر فکر میکنید که با باز گذاشتن پنجره گرمای خانه بیشتر می شود، می توانید با استفاده از یک فن گرما را به بیرون هدایت کنید. برای شب هم، لامپ های کم مصرف را جایگزین لامپ های قدیمی کرده و استفاده از آنها را تا جایی که می شود محدود کنید. در این گرمای سوزان با انجام این کار فضای دلپذیری در منزلتان به وجود خواهید آورد.

 

منبع : جام نیوز