فروشگاه اینترنتی

آشنایی با رنگ‌های مناسب آشپزخانه کوچک

تاریخ:     نویسنده:     تعداد بازدید: 4327

آشنایی با رنگ‌های مناسب آشپزخانه کوچک

زندگی > مهارت‌ها - همشهری آنلاین- ندا شریف:

انتخاب رنگ برای آشپزخانه یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها در دکوراسیون خانه است.

وجود وسایل، کابینت‌ها، اشیاء روی اپن، پوشش بین کابینت‌های بالا و پایین، پوشش کف همه باید در نظر گرفته شود.

در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد، انتخاب رنگ درست حساس‌تر می‌شود.

هستند رنگ‌هایی که فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان داده، سبک و نظر شما را تامین کنند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

1- رنگ‌های مد روز:

اگر وسایل آشپزخانه کوچک شما قدیمی است و می‌خواهید کم‌تر به چشم آیند، از رنگ‌های جدید استفاده کنید. رنگ‌های خاکستری و بنفش رنگ‌های مد روز هستند که جلوه خاصی به آشپزخانه می‌دهند البته در این انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه، کابینت‌ها و رنگ اصلی خانه را نیز در نظر بگیرید. از رنگ‌های جدیدی استفاده کنید که جلوه‌ای تازه و خاص به آشپزخانه قدیمی و کوچک شما بدهند.

2- رنگ‌های روشن:

انتخاب رنگ‌های روشن برای این فضا بسیار مناسب است چون ظاهر شاد و تازه‌ای به آشپزخانه تنگ و کوچک شما می‌دهد. در عین حال انتخاب این رنگ‌ها نشان می‌دهد شما خود را محدود به رنگ سفید یا کرم نکرده‌اید.

رنگ آشپزخانه را با بزرگ‌ترین وسایل آشپزخانه هماهنگ کنید. مثلا در صورتی که رنگ وسایل شما نقره‌ایست، برای تک رنگ بودن از خاکستری و برای ایجاد تضاد از لیموئی روشن استفاده کنید.

3- رنگ‌های اشتهاآور:

بر اساس مطالعات انجام شده رنگ‌ها اثر مستقیمی روی اشتها دارند. رنگ‌های گرم مانند زرد روشن، قرمز و نارنجی اشتها را افزایش در حالی که آبی و نیلی آن را کاهش می‌دهد.

رنگ قرمز باعث می‌شود افراد در آشپزخانه جمع شده، اشتهای آن‌ها برای خوردن غذا بیش‌تر شود. برعکس آبی حضور افراد را برای خوردن غذا کم‌تر می‌کند.

4- رنگ‌های خنثی:

رنگ‌های خنثی، انتخاب هوشمندانه‌ای برای یک آشپزخانه کوچک است که در آن وسایل رنگی و متضاد زیادی وجود دارد. اگر مجموع وسایل و لوازم آشپزخانه شما در مدل‌های متفاوت و مربوط به دوره‌های مختلف است، رنگ‌های خنثی همه چیز را به هم مربوط و آشپزخانه کوچک و شلوغ شما را بزرگ‌تر و خلوت‌تر نشان می‌دهد.

آشپزخانه خود را رنگ سفید، بژ، قهوه‌ای یا شکلاتی بسیار روشن کنید تا ساده‌تر به نظر برسد.

دکوراسیون