فروشگاه اینترنتی

رابطه دکوراسیون و آرامش روحی

رابطه دکوراسیون و آرامش روحی

تاریخ:     نویسنده: افشار دکور    تعداد بازدید: 5260

می‌توان از هنر دکوراسیون جهت کنار گذاشتن افکار منفی و استرس‌ زا، زندگی در زمان حال، قدر لحظه لحظه های زندگی را دانستن و رسیدن به آرامش استفاده کرد.
اولین هدف در این نوع دکوراسیون، ایجاد محیطی از هر جهت آرام است.
با توجه به شدت فشارهای روزانه، ایجاد محیطی آرام و کاملا آماده در خانه برای تمرکز و تمدد اعصاب ضروریست. برای این کار یک جای خاص که می‌تواند اتاق‌پذیرایی، اتاق‌خواب، حیاط یا باغ باشد را به محلی برای تمرکز خود اختصاص دهید.
یکی از مهم‌ترین عوامل استرس‌ زا، بودن در کنار وسایل زیاد است که مانع تمرکز و رسیدن به آرامش می‌شود. جاهایی مانند آشپزخانه و نزدیک به کمد و سرویس‌های بهداشتی حتی با وجود بسته‌بودن در آن‌ها، به هیچ عنوان مناسب نیست. جایی را انتخاب نمایید که احساس ‌کنید می‌توانید فکر خود را آزاد نموده و به آن چیزی که دوست دارید انجام شود، فکر کنید.
از نظر شلی بکز طراح و دکوراتور، لازمه یک محیط آرام، سادگی است. با انتخاب رنگ صحیح برای محیط جدید خلوت شده، خود را برای تمرین رسیدن به آرامش آماده کنید.
برای این منظور، از رنگ‌های خنثی برای دیوارها استفاده کنید. خاکستری، بژ و رنگ‌های مشابه مناسبند. در بعضی قسمت‌ها، از رنگ‌های تیره‌تر مانند سبزآبی استفاده نمایید.
طبق تحقیقات انجام شده سبز روشن، سبز مایل به آبی و رنگ‌های گرفته شده از رنگ‌های زمینی حتی چوب قهوه‌ای تیره به عنوان یک استثناء، انتخاب مناسبی است.
می‌توانید دیوارها را رنگ کنید یا آن‌ها را خنثی نگه داشته با بژ و رنگ‌های طبیعی نورپردازی کنید.
یک کار هنری مورد علاقه که می‌تواند حتی عکس سیاه و سفید گرفته شده از یک سفر خوشایند باشد، را به محیط اضافه کنید. قرار دادن یک کارهنری، حس خوشایند و زیبایی در فضا ایجاد می‌کند.
به گفته “ورنر برند مایر” عضو موسسه فنگ‌شویی پورتلند مین، اولین قدم در ایجاد حس معنوی در یک محیط، بودن در محیط دارای اجزاء طبیعی مانند پوشش پارکت، ایجاد صدای چکه‌های آب توسط فواره، پوشش گیاهی و نور ملایم است.
به جای نخل و کاکتوس که دارای برگ‌های تیزند، بهتر است از گیاهان دارای برگ‌های گرد و نرم یا مثلا بامبو به عنوان نمادی از چوب، استفاده کنید.
آبشار یا آکواریوم به شرطی که کاملا تمیز و عاری از جلبک باشند، برای این محیط و ایجاد انرژی مثبت مفیدند.
در چنین فضایی، نیازی به داشتن نور زیاد و خیره‌کننده نیست. از نور در جایی که احساس نیاز به آن می‌کنید، استفاده نمایید. سعی کنید محیط سایه روشن یا دارای نوری سایه‌دار باشد.
عناصر بصری در حکم آجر و ملات برای این منظورند. بوی خوشایند و صداهای آرام‌بخش هم نقش مهمی در این قضیه دارند. شمع‌های معطر اسطوخودوس و بودن در کنار چوب سدر، حال و هوای خاصی ایجاد می‌کنند.
نوع صدا یا موسیقی بهتر است مطابق با حالت فرد باشد. حتما لازم نیست صدایی خاص مثلا صدای فلوت باشد، بلکه می‌تواند هر چیزی باشد. گوش دادن به موسیقی و آهنگی که به شما آرامش و حس خوبی دهد، کافیست.
می‌توانید در حیاط یا پاسیو هم به دنبال این حس باشید. اساس کار سادگی است. از سنگ‌های مختلفی که هنگام پیاده‌ روی جمع کرده‌اید، استفاده و آن‌ها را چیدمان کنید یا از همان سنگ و خاک منطقه استفاده نمایید. استفاده از چیزهای بومی حس یکپارچه‌ تری ایجاد می‌کند.
آب را به محیط اضافه کنید. با تعبیه یک آبشار از صدای آب لذت ببرید. از چند حوضچه کوچک و ریختن آب از یکی به دیگری برای آرامش بیش‌تر بهره ببرید.
با نشستن بر روی یک نیمکت سنگی بزرگ یا تخته چوب در کنار آب و گیاهان ساده برای به فکر رفتن آماده شوید.
به طور خلاصه هنگام تمرین نکات زیر را در نظر بگیرید:
- دور خود را خلوت کنید.
- به انرژی منفی نه بگویید.
برای ایجاد محیطی سرشار از انرژی مثبت، نکات زیر را دنبال کنید:
- چند ظرف دارای غذا و شیرینی داخل اتاق بگذارید.
- یک ناقوس کوچک در گوشه اتاق نصب کنید.
- عود مورد علاقه خود را روشن کرده، بگذارید بوی آن آرام آرام کل خانه را فرا بگیرد.
- هر چیزی که معانی بد دارند را دور بریزید.
- کامپیوتر، تلویزیون و وسایل‌برقی را از قسمت مورد نظر دور کنید.

 

کانال تلگرام افشاردکور را می توانید در مرجع کانال تلگرام گرام یاب مشاهده نمائید.